سنگهای ماه تولد اسفند
نوشته شده توسط : noor

از آنجایی که عنصر وجود اسفندی ها آب است بهترین سنگ ماه تولد اسفند برای آنها آکوامارین است. خواص سنگ لاجورد این کانی نوع سبز آبی بریل است. آکوامارین به معنی آب دریا است. بلورهای این سنگ معمولا درشت و بدون ناخالصی با سختی 7.5 هستند و معمولا دارای خطوطی در طول بر روی خود هستند. سنگ آکوامارین از خود دورنگی نشان می دهد و بصورت بیرنگ و آبی سیر خود را نشان می دهد.

از میان فیلتر رنگ چلسی، سبز آبی پررنگی دیده می شود. بعضی از انواع این سنگ اگر بصورت کابوشون تراشیده شوند، اثر چشم گربه را بر روی خود نشان می دهند، بهترین مکانی که دارای آکوامارین مناسب جواهر است، میناس گریاس در برزیل است. در آنجا بصورت لایه ای از سنگ های هواخورده قهوه ای، آکوامارین، از میان پگماتیت بیرون آمده است. کوههای اورال روسیه به خاطر نوع مرغوب این گوهر معروف است.

گفته می شود ۵۰ معدن بریل در ماداگاسکار وجود دارد که آکوامارین هم از آن جمله است. در برمه هم یافت می شود اما در سریلانکا کمتر دیده شده است. ایرلند، نروژ، ناميبيا، تانزانیا، زیمبابوه، هند، چین و آرژانتین دارای این گوهر هستند. گزارشی مبنی بر وجود آن در ایران در دست نیست. به علت کمرنگی آن، معمولا در برش تخت و بزرگ آن را می تراشند. برای بهبود رنگ، آن را حرارت میدهند. البته به خاطر داشته باشید که حرارت از سختی جواهرات می کاهد.

خواص آکوامارین به عنوان سنگ ماه تولد اسفند

 

در قدیم به سنگ الهه دریاها معروف بوده است. در مصر باستان سنگ های از جنس آکوامارین به همراه مومیایی ها کشف شده است. در شرق این گوهر با نام سنگ عرفان و پیشگویی مورد احترام واقع شده است. در سحر و جادو، به منظور درست کرن فضایی برای جلوگیری از نفوز طلسم ها بر روی فرد برای دخول به ضمیر ناخودآگاه استفاده فراوانی دارد. نویسندگان قرون وسطی ادعا می کردند که اکواریوم محبوب ترین و موثرترین بلور در معابد یهودیان باستان است. بسیاری از روش های استفاده از سنگ آکوامارین به عنوان ابزار مذهبی و غیب گویی در ادبیات باستانی یافت می شود.

آکوامارین محرک انرژی روانی و پرورش ذهن، گوهر شجاعت و عزت است. در گذشته آکوامارین را گوهر شجاعت می دانستند و فکر می کردند که با حمل این گوهر، در مسیر بازگشت از مسافرت های طولانی در دریاها از آنها محافظت می کند. آکوامارین سیستم ایمنی بدنمان را قوی و مشکلات حساسیت پوستی و آلرژی‌ها را از بین می برد.

آکوامارین موجب آسودگی، دفع دلهره، ازیاد خلاقیت، قدرت سخنوری و افزایش ضریب هوشی بسیار سودمند می باشد. متولدین اسفند می توانند با استفاده از آکوامارین شادکامی را پیوند زناشویی خود افزایش می دهند. آکوامارین علاوه بر اینکه سنگ ماه تولد اسفند است، سنگ فرعی ماه تولد فروردین و آبان نیز می باشد.

یشم؛ سنگ متولدین اسفند

 

برای قرنها فکر می کردیم که جید یا یشم فقط یک نوع سنگ قیمتی است. در سال 1863 این باور تغییر کرد. دو نوع یشم شناخته شده شد، یشم سبز اعلی برمه ای یا ژادئيت Jadeite و سنگ نفریت Nephrite یا همان یشم کم ارزش تر که سختی آن از یشم سبز برمه کمتر می باشد. یشم سبز برمه با سختی 6.5 تا 7 در مقیاس مو از سیلیکات سدیم و آلومینیوم در گروه پرویکسین ساخته شده است و طیف گسترده ای از رنگ های سبز زمرد (به اسم یشم سلطنتی) تا انواع سبز، ارغوانی، صورتی، قرمز، قهوه ای، نارنجی، آبی، سیاه و سفید و زرد وجود دارد.

یشم سلطنتی Imperial Jade با داشتن رنگ سبز عمیق غنی به علت وجود سطح بالای عنصر کروم در خود معروفترین و مطلوب ترین نوع یشم می باشد. میانمار و گواتمالا غنی از منابع سنگ یشم سبز یا ژادئيت می باشد، اما در ژاپن و مناطق جنوب غربی ایالات متحده نیز یافت شده است.

نیروی حیاتی یشم برای متولدین اسفند

 

یشم به عنوان یک گوهر قیمتی دارای تاریخ فراوانی است و قرن ها بخشی از زندگی و فلسفه آسیایی ها بوده است. یشم اغلب به عنوان یک نماد خلوص و آرامش شناخته می شود. اعتقاد بر این است که برای شخص هماهنگی، دوستی و خوش اقبالی را جذب و به ارمغان می آورد. گفته شده است که در سنت چینی، یشم نماد تمام پنج فضیلت بشریت می باشد: حکمت، همدردی، عدالت، فروتنی و شجاعت می باشد، در نتیجه اغلب این نمادهای ستودنی را در قطعه سنگ های یشم حک می کنند.

یشم یک جواهر خوش شانسی محسوب می شود که اغلب باعث گشایش در صلح و آرامش و هماهنگی در چهار جنبه ی زندگی فرد میشود: جسمی، احساسی، روحانی و معنوی. هنگامی که این جنبه ها در هماهنگی و آسودگی با هم کار می کنند، مسیر اهداف و آرمان های شخص در زندگی جهت تصور، آشکار شدن، دستیابی و حفظ آنها آسان تر می شود.
یشم به عنوان “سنگ قلب” معروف است و به همین دلیل مستقیما بر چاکرای چهارم یعنی قلب مربوط می شود و همچنین تاثیرات مثبتی بر هرگونه مسائل مربوط به درون قلب ما، از جمله عشق و روابط دوستانه دارد. یشم سنگ ماه تولد اسفند و شهریور می باشد.

سنگ خون گوهری برای ماه تولد اسفند

 

سنگ خون یکی از سنگ های خانواده کوارتز کالسدونی است و همچنین هلیوتروپ Heliotrope نیز نامیده می شود که درواقع از دو کلمه یونانی تشکیل شده: helios، به معنی “خورشید” و tropos، به معنای “راه و روش” می باشد. اغلب برای حک کردن طلسم های چشم بد و برجسته کاری به دلیل عمق و تفاوت چشمگیر در رنگ سنگ خون استفاده می شود.

https://chaav.ir/about-us

جالب است بدانید که در قطعات کوچکتر سنگ خون معمولا رنگ قرمز آن پدیدار نمی شود. سنگ خون در درجه اول در هند یافت می شود، اما در مکان های دیگری نظیر استرالیا، برزیل، چین و ایالات متحده نیز وجود دارد.





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: